Raspunsul jarului

Atipisem cateva zeci de minute bune. Era deja dimineata iar focul palpaia  ca un felinar ce nu-si doreste moartea si staruie in raspunsuri.
Da, intrebasem focul daca exista dragostea si cat poate tine ea. Si focul se inversunase sa-mi arate, ... se inflacara. Apoi am aruncat cativa busteni crapati in jumatate, iar ei au inceput sa fumege in semineul inalt.
 Mi-am pus acoperamant o geaca, a cuiva, a unei prietene parapsiholog, si-am suras la gandul ca geaca ei contine o anume informatie impregnata.
Daca mi-ar auzi gandul ar spune :
- Simo' tu esti dusa, da dusa bine, ... ca si gandurile tale cand tastezi pe telefonul acela.

Culmea eram singura ce-si putea  acces pagina de FB. Si ei, cei din jur, de la masa de dinaintea "adormirii" mele ma intrebau mirati :
- Simo' dar tu ai net ??!!
Iar expresivitatea fetei lor trada un :
-Simo' tu ai marihuana ??!!
Da, fusese distractiv sa-i vad cuminti langa paharele de bautura si platourile de mancare spunand bancuri ca in timpurile vechi, discutand...discutii :)
Acum priveam focul si nici spatiul si nici timpul nu mai aveau prezenta. Aievea imi erau doar gandurile. Multe, prea multe, adunate, invalmasite... si ele parca obosite de atata inghesuiala de evenimente in ultima perioada.
 Insa flacarile aveau darul extraveralului, pe care recunosc in ultimul timp il folosesc ades. E din plante, imi tot spun....si-l iau doar ca sa stie creierasul meu ce-mi tipa noaptea ca un spiridus, ca trebuie sa taca.
Si totusi vorbim atata despre iubire, si despre vraja in care te leaga si te tine strans. Si tot vorbim, si tot atacam subiectul, si nu-l epuizam.

 Cineva varsa pe podea o sticla. Cioburi si bere. Tineri. Nu se supara nimeni. Ei rad, stang, eu zambesc. Dau muzica mai tare, foarte tare. Urechile imi tiuie, ei striga ...
- Baiiiii  da muzica mai tare ca ...naiba, suntem toti surzi !
Apoi jargoane si mistouri cum ca cineva este de-a binelea surd.

 Pot adormi ? Nu si nici nu vreau. De data asta eu veghez...focul.
 Respir adanc si-mi strang bratele  in juru-mi. E gestul pe care-l fac cand mi se face dor, un dor cumplit.

Stiu, am aflat intre timp raspunsul, si-l soptesc  mintii.
Iubirea este asemeni credintei. Nu mergi sa bati metanii pana la pamant, sa faci cruci largi si mari si cu coltul ochiului sa privesti in deradere si sa urasti prima persoana, care draga doamne te-a impiedicat in drum. Iubirea este mai intima decat insasi intimitatea. Se citeste pe buzele tremurande, in ochii mari sau plecati a taina.
Iubirea nu se leapada si nu te leapada. Se multiplica si se reinnoieste cu fiecare gest, cu fiecare stare...in fiecare clipa. Si nu stie muri. Nu are darul asta. Doar se ascunde in cele mai adanci colturi de inima.
_____________________________________
 "Brandusa SimMB - Rapunsul jarului
_____________________________________


P.S. nu deschideti sonorul. :) Copii astia si muzica lor..tare...tare ! :))


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ea - in Africa

Intregire