noi am pierdut, dar voi...

Copila imi deschide usa camerei, cu fruntea luminata,
cu buzele stranse, si lacrima in barba...
- Ce este mami, ce intamplare ti-a smuls lacrimi?
- Mama, am ascultat scrisoarea... scrisoarea pentru noi cei tineri
- Scrisoare ????
Imi ia castile de pe birou si mi le intinde, spunand:
- Asculta !


" numai in haita de oameni destepti veti reusi ... noi suntem Fomila si Setila...dar voi, voi sunteti Harap-Alb...
ia scrisoarea si da-o mai departe !"

Maturi, adolescenti, tineri voi ce credeti ? 

Comentarii

QED a spus…
O sa incep prin a spune ca ma strabateau multe sentimente, multe stari, multe intrebari si raspunsuri, in timp ce ascultam acest mesaj. Mai vreau sa zic ca m-am imaginat dintr-o data intr-un film S.F., unde lumea era distrusa daca nu treceam la actiune. Si apoi mi-am spus ca aceasta lume este reala, ca ne indreptam catre autodistrugere si ca trebuie, intr-adevar sa facem ceva. Desi este adresat mesajul catre adolescenti, putem si noi sa ne alaturam, sa luam atitudine, sa facem ceva memorabil, dar nu sa-i inlocuim pe unii cu ceilalti, ci sa-i incoluim cu altii, dintre ei, dintre noi. Nu vorbim de un nou model de comunism, ci de un model de libertate, de bine. Numai ca totul este o utopie pentru ca , desi nu agreez teoriile conspirationiste, stiu ca aceste foruri mondiale conduc lumea si noi, tara asta, Romania, nu suntem decat niste marionete.
Brandusa a spus…
Qed, eu zic asa:
Mesajul are partea lui buna, cu impact asupra tinerilor de varsta liceului si poate si mai departe. Putin exagerat, spunand ca noi, cei "vechi", cei trecuti de 30 ani suntem terminati si atunci lasam pe umerii lor, a adolescentilor schimbarea..hm..sa zicem partea asta e dusa la extrema. Ei au sustinerea si lupta noastra, nu sunt singuri, nu fac pasii singuri, sunt cu picioarele pe noi ...si incercam sa le creem stabilitatea necesara, macar in familie(modelele de urmat vin ades din familie)...si totusi dupa ce ies de pe usa casei, adolescentii se pierd in lumea lor.
Asa ca, apreciez partea prin care un idol al lor, ii indruma, le spune deschis ca "banul" nu le va infrumuseta si usura pasul inainte, ca magazinele de vise se vor inchide si ei vor striga zadarnic in fata usilor sigilate.

Multumesc tie QED, pentru parerile tale sincere, scrise aici.
Septembrie a spus…
Oare cât stă în puterea noastră să-i ajutăm pe "VOI"..?
Brandusa a spus…
Septembrie atat cat sta si in a mea...zic eu.
Un proverb "vechi" spune asa: "spune-mi cu cine te unesti, ca sa-ti spun cine esti" (nu stiu de-l redau exact).Asa ca, unii ne dorim averi lumesti si facem "orice" pentru ele, altii ne dorim liniste in noi, caldura si zambetul oamenilor simpli, frumosul din suflete.
Liviu R. a spus…
eu unul inca nu stiu din ce generatie fac parte: fomila &setila sau a lui harap alb! mare dilema :)))
Catalin a spus…
Mergem cu picioarele prin cenuşă...
Unknown a spus…
Cred ca "noi",impreuna cu "voi" vom reusi sa facem ceva,dar numai sa fie colaborare din ambele parti,am observat de multe ori ca un tanar este marginalizat,dat la o parte de multi spunand ca nu are experiena necesa,sau deloc.Pai daca cei in varsta nu il lasa sa faca o experienta si sa profeseze cum poate face acel tanar ceva pentru a indrepta unele lucruri?Eu cred ca ar trebui promovati cat mai mult tinerii,lasati sa profeseze cat mai mult,sunt multi tinerii care vor sa faca multe pentru tara asta,dar nu pot din cauza celor in varsta care se afla la putere...Pacat ca tara asta nu ofera sprijin mai mult tinerilor talentati ,tinerilor care vor cu adevarat sa faca ceva,atat pentru ei cat si pentru tara asta.In loc sa ii ajute si sa le acorde un sprijin ii indeparteaza si ii fac sa plece in alte tari...
Brandusa a spus…
Liviu, tu esti un calator acum, si esti din toate..si ai dorul starii de " acasa".
Gresesc cumva ?!
Brandusa a spus…
Catalin, da...mergem desculti, prin praf, tepi si cenusa.
Brandusa a spus…
Dream, tocmai, va trebuie sustinere, apropiere, intelegere... va trebuie prietenie si impacare..a voastra, a noastra, a lor ...

Postări populare de pe acest blog

Ea - in Africa

Intregire