religia mea

Azi voi scrie prostii sau chiar blasfemii.
Eu si religia mea, suntem nezdruncinate, una cu cerul.
Biserica mea e o cupola de cer, mult prea inalta s-o atingi cu mana ( la geamul unui avion se poate incerca ).
Si am porunci, scrijelite-n inima, asezate cu grija, pe minte si in suflet. Sunt scrise clar, au titlul "fii umana". Umanitatea mea , in mod normal curge linistit, dar o ia si razna, iese des din albie, inunda trairile, ridica tonul, umple cu lacrimi interiorul.
Convingerea mea, ce stiu, ce vreau, ce pot este ca, religia fabricata, nu e a mea !
Spuneti-mi, daca puteti indeplini porunci cu sutele, pe liste nesfarsite, nescrise chiar, cum de multi dintre voi, ce stati cu capetele plecate in biserici de piatra, nu puteti iubi pur, fiinta de langa voi, natura, zambetele .... ?!

Un mod, al meu, de a-i multumi divinitatii, dansand un stil neconventional, in ploi imaginare.

"I'm Singing in the rain", Gene Kelly

Comentarii

Erys a spus…
Avand in vedere ca scrierile religioase de capatai au suferit atatea modificari in timp, atatea ciopartiri ale adevarului facute de oameni cu scopurile bine stiute...mai bine crede in ceea ce simti cu tot sufletul, fara adaosuri pe care unii ori altii le considera necesare! Nu-mi povesti de cei ce se proclama credinciosi doar pentru ca tin post ori intra in biserica...iar in rest sunt ai naibii de rai si reci...
Pupici!
Dumnezeu e iubire...cand iubesti nu poti ura...
p a spus…
M-am indepartat in timp de tot ce inseamna "scufundari" in credinta. Prefer numai omul de alaturi, binele pe care-l poate face, fara conditii, fara termene, fara alte izbaviri...
Brandusa a spus…
Erys, tocmai, nu am povestit multe, nici ce gandesc unii, nici ce-i vad "executand", spun doar despre mine, omul pe care il cunosc cel mai bine !
Brandusa a spus…
Paul, riscand a indeparta cunostinte, chiar din cele care imi vizitau bogul, mi-am scris "credinta"! Unul asumat desigur. Probabil sunt saturata de demonstratii de credinta la vedere, in pragul casei, tipare de limbaj ... lasate in stadiul de simple ritualuri.
p a spus…
La ele faceam referire. In special la acest fel de demonstratii...
Orry a spus…
a fi credincios nu tine de religie.
Tine de sufletul fiecaruia! ;)
Paznicul Golgotei a spus…
Credinta se traieste, nu se povesteste. Iar cand unii - numiti indeobste draci - ne dau tarcoale, e bine sa ne readucem aminte de vorbele cuiva: "Se spune că intelectul e dat omului ca să cunoască adevărul. Intelectul e dat omului, după părerea mea, nu ca să cunoască adevărul, ci să primească adevărul.Eu cînd discut cu un ateu e ca şi cum aş discuta cu uşa. Între un credincios şi un necredincios, nu există nici o legătură. Ăla e mort, sufleteşte mort, iar celălalt e viu şi între un viu şi un mort nu există nici o legătură. Credinciosul creştin e viu. "
O' zzy buna la " evribadi" :)
Anonim a spus…
Aşa e, poruncile ar trebui să fie doar un "schelet", iar esenţa să fie iubirea! Aşa a spus şi Iisus...
Însă din păcate, oamenii - majoritatea - sunt schematici, şi greu înţelegători, şi de aceea, au absolutizat scheletul. După cum scrie undeva în Evanghelii: "au dat zeciuială din mărar şi chimen, dar au uitat poruncile cele mai importante: iubirea şi mila."

Până la urmă, religia fiecăruia e o chestiune de percepţie. Sau, mai bine-zis, credinţa fiecăruia, pentru că religia poate fi aceeaşi pentru mulţi. Însă, ce deosebire între un practicant sec, şi un simplu credincios plin de iubire! Şi, tot acei "practicanţi" sunt cei ce tună şi fulgeră împotriva păcătoşilor, şi a ereticilor. Ei uită că Iisus a spus: "cine se simte fără de păcat, să arunce primul piatra."

Foarte bună temă ai ales, Brânduşa! Şi, destul de dureroasă...Pentru că sunt mulţi oameni credincioşi, dar mulţi sunt îndepărtaţi de Biserică chiar de către aceia care s-ar presupune că ar trebui să îi înveţe.

Te îmbrăţişez, şi îţi doresc să fii aşa cum cere credinţa ta!
Brandusa a spus…
Paul, am continuat doar ideea, intelegand inca de la inceput spusele tale.
Fii liber pe tine, asa cum pasarile tipa si plutesc in inalturi !
Brandusa a spus…
Orry, foarte adevarat!
Brandusa a spus…
Marius, tu esti un om asezat, lipit de sfintele taine, increzator in cele graite ... paznic al Golgotei sau nu, intepand sau judecand pe cei din jur, iubind sfintenia, ai darul tau, foloseste-l!
Brandusa a spus…
Florina, mereu am apreciat modul tau de a judeca si de a expune, e punct ochit, punct lovit si ca intotdeauna pe aceeasi unda cu gandurilor mele.
Cu drag,
Leo a spus…
Fumoasa religie, cea a bunului simt. Si frumoasa porunca, "fii umana". Sunt "pentru" !
Brandusa a spus…
Multumesc Leo, pentru vot si incredere !

Postări populare de pe acest blog

Ea - in Africa

Intregire